Als je een link deelt via LinkedIn, of andere social media zoals facebook, of twitter, dan wil je graag dat de bijbehorende uitgelichte afbeelding* getoond wordt. Beeld spreekt altijd meer dan alleen tekst en je hebt de afbeelding ook met zorg gekozen passende bij je bericht. Wat je in ieder geval wil is dat je post zo aantrekkelijk is dat men of op de link klikt of direct reageert. Als de afbeelding niet getoond wordt dan is dat toch jammer.
In Facebook is dat een bekend probleem dat je kunt oplossen door de Facebook-debugger te gebruiken. Je plaatst de link in de debugger en laat deze opnieuw laden (Scrape). Is er iets fout in de instellingen op de site dan krijg je daar een melding van.
Onlangs ontdekte ik dat LinkedIn deze optie ook heeft, de LinkedIn Post Inspector. Je kunt daarmee de link inspecteren en krijgt aanwijzingen wat het probleem is en daarvoor een oplossing zoeken.
Ook Twitter heeft overigens een optie om te checken hoe afbeeldingen getoond worden met de Twittercards Validator.
* Een Uitgelichte afbeelding is een afbeelding die je in je WordPress-bericht hebt toegevoegd om te tonen op een bepaalde plaats in je bericht afhankelijk van het gebruikte WordPress-thema.