Als de website minder prioriteit heeft…

Sommige webdesign-opdrachten lopen lang door voordat ik ze af kan ronden. De opdrachtgever heeft andere prioriteiten waardoor de ontwikkeling van de nieuwe website erbij inschiet. Uiteraard zijn de lopende bedrijfsprocessen voor de opdrachtgever belangrijk. Die wil haar klanten immers ook tevreden houden. Als webbouwer wacht ik dan op het materiaal of vervolgstappen van de opdrachtgever om verder te kunnen en zo rijgen de maanden zich aaneen.

Is dat erg?

Voor de opdrachtgever is het niet erg als deze niet direct van de website afhankelijk is qua klandizie. Uiteindelijk is het natuurlijk wel fijn als er een website staat waar je als opdrachtgever blij van wordt.

Voor mij als webbouwer is het ook niet zo erg. Aangezien ik meerdere lopende opdrachten hebt hoef ik sowieso in tussentijd niet met mijn duimen te draaien. Wel fijn om uiteindelijk de opdracht af te ronden en het eindresultaat te kunnen delen.

Gelukkig kan ik flexibel zijn in mijn planning en zo schuift alles uiteindelijk toch organisch in elkaar.

Kan het te lang duren?

Nou, ik heb weleens een website gebouwd waarbij dit een paar jaar duurde. Het gevolg was dat de website al verouderd was voordat deze live ging. Dat is natuurlijk het andere uiterste. Daar is in dit geval geen sprake van.

Resultaat

Ik ben een paar keer naar Boskoop gefietst voor overleg en afgelopen week kwamen alle laatste lijntjes bij elkaar en kon ik de puntjes op de i zetten voor de oplevering van de website voor Van Kampen Administraties en Kantoorservice. Een fijne samenwerking met een mooi resultaat, een website waar ze mee voor de dag kunnen komen. Daarnaast levert onze samenwerking voor de opdrachtgever kortere lijntjes op en meer flexibiliteit voor het beheren en up-to-date houden van de site dan voorheen.