Als ondernemer maak je (als het goed is) een groei door. Hoe je begon met ondernemen is vaak heel anders dan hoe je dit nu doet. Je bent gegroeid als mens en ondernemer. Je aanbod is duidelijker geworden of veranderd. Je hebt bepaalde keuzes gemaakt en stappen ondernomen. Het is goed om die groei te laten zien in je huisstijl, website en je uitingen op Social Media. Soms betekent dit dat je na een paar jaar toe bent aan een geheel nieuwe huisstijl en website omdat het oude niet meer past bij waar je nu staat en de uitstraling van je bedrijf.
Bezemer Organizing
Ik ken Carina Bezemer, van Bezemer Organizing, al zo’n beetje vanaf de start van haar bedrijf in juni 2015. Ze werd al snel lid van Vrouw & Business Groene Hart, waarvan ik toentertijd bestuurslid was. Ik leerde haar kennen als een gedreven ondernemer, die serieus en volhardend aan haar bedrijf bouwde. Ze publiceert blogs, is actief op diverse social media kanalen en maakt ook video’s. Ze is bereid om buiten haar comfortzone te stappen om nieuwe mogelijkheden uit te proberen om haar bedrijf te presenteren en daarmee klanten te trekken.
Carina is Professional Organizer voor de thuissituatie en heeft al heel wat mensen geholpen bij het ordenen van hun woning of administratie. Zij is vaak betrokken bij mensen met een extra zorgvraag (in het gezin).
‘Check je website’
Al langere tijd speelde ze met de gedachte om met mij te kijken naar haar website, die inmiddels alweer bijna 8 jaar oud was. Zoals ze zelf al aangaf was de huidige site wat verouderd. Naar aanleiding van de workshop ‘Check je website’ die ik voor Vrouw en Busyness organiseerde besloot ze met mij een afspraak te maken. Al pratende bleek dat ze open staat voor een vernieuwing van de huidige website. Mijn inschatting was dat de inhoud op een aantrekkelijkere manier gepresenteerd zou kunnen worden waardoor deze beter uit de verf zou komen. De bestaande blogs en video’s moesten uiteraard ook een plek gaan krijgen op de nieuwe site.
Mooi proces met een mooi resultaat
Als je nadenkt over een nieuwe website is het ook goed om te kijken naar de huisstijl. De huisstijl waar Carina 8 jaar geleden mee begon, paste niet goed meer bij waar zij nu als ondernemer staat. Een goede reden om daar ook gelijk stappen in te ondernemen. Met als resultaat een stevige, kleurrijke huisstijl die past bij een stevige gedegen ondernemer, die voldoende ervaring en bagage heeft om zich met zelfvertrouwen te presenteren. Een stevige huisstijl die een goede basis vormt voor het ontwerp van de nieuwe site. Al met al een mooi proces met een mooi resultaat.