Een handig ICT-‘mannetje’ achter de hand…

Als ik een website bouw voor een klant, dan hoort daar over het algemeen ook een mail-account bij. Voor het instellen van mail-accounts heb ik een uitgebreide online instructie met instellingen voor de mail. De klant kan hiermee zelf aan de slag. Over het algemeen lukt dat in een keer, soms is er wat extra hulp nodig en af en toe krijgt de klant het helemaal niet voor elkaar.

Mail instellen

Ik ben best bereid om een extra stap te zetten om mee te kijken naar de instellingen via screenshots, maar soms komt de klant niet eens zover dat er een mail-account ingesteld kan worden. Ik ervaar al veel langer dat er verschillende mailprogramma’s en configuraties bestaan die ik zeker niet allemaal ken. Ik vraag dan meestal of de klant ook een handige ICT-kenner in de omgeving heeft.

ICT-mannetje

In dit geval was dat niet zo en raakte de klant zelf ook verdwaald hierin. Vandaag samen nog een poging gedaan om het voor elkaar te krijgen. Uiteindelijk heb ik bedacht om een ICT-mannetje* in te schakelen die ik vaker aanbeveel voor het oplossen van dit soort zaken. (*Dat mag natuurlijk ook een vrouwtje zijn). Mijn ICT-mannetje heeft alle geduld, ook voor digibete klanten, en neemt zonodig op afstand de computer over om alles naar wens in te richten. Voor zzp’ers is het sowieso handig om daarvoor bij iemand terecht te kunnen. Als je wilt weten wie ik aanbeveel, stuur me dan een berichtje via altijd@zininwebdesign.nl.

Reminder voor de volgende keer

Ik moet de volgende keer veel eerder hulp inschakelen i.p.v. het zelf te proberen! Ieder zijn eigen specialisme toch? …en nu weer lekker door met websites bouwen.

Afbeelding van ninita_7 via Pixabay