“Ik wil dat JIJ een website voor me maakt…”

Vanmorgen werd ik tijdens een netwerkontbijt benaderd door een mede-netwerkster. Zij wil dat ik voor haar bedrijf een nieuwe website maak. Ze had het al eerder bedacht, maar nu ze me tegenkwam, was het moment rijp om spijkers met koppen te slaan. Binnenkort ga ik dus op de fiets naar Boskoop om met haar de wensen en ideeën voor een nieuwe website te bespreken.

Vertrouwen

Ik word daar net zo vrolijk van als van de bloesem die ik nu tijdens mijn dagelijkse fietstochten zie. Het kan niet mooier wat mij betreft dan dat iemand bewust kiest om door mij een website te laten maken. Dit is dan op basis van het vertrouwen dat iemand in mij en mijn kunnen heeft.

Onlangs maakte ik een offerte voor een Europese organisatie die verplicht is om minimaal 5 offertes op te vragen om een keuze uit te maken. Dan kiest men toch op andere gronden dan op vertrouwen alleen. Ook zijn er dan meer mensen betrokken bij de beslissing met wie men in zee gaat. Deze opdracht ging aan mijn neus voorbij en al was het een interessante ervaring (offerte in het Engels), weet ik niet of ik hier nog een keer aan mee zou doen.

Zichtbaar zijn

Het is natuurlijk mooi als men je via google weet te vinden, maar een persoonlijk contact werkt toch het beste. Langdurige relaties (van soms meer dan 10 jaar) leveren mij opdrachten op. Het belangrijkste is dat men aan mij denkt op het moment dat het tijd is voor een nieuwe website. Daarom is het ook goed om regelmatig mijn neus te laten zien bij de netwerken waar ik lid van ben.

Gunnen

En daarnaast is het ook een kwestie van gunnen natuurlijk…