Een jaar geleden kreeg ik een aanbod van mijn accountant Willeke de Waal voor een ‘APK’ voor mijn webdesignbureau. Ik dacht, alles loopt wel goed zoals het nu loopt. De ontwikkeling van mijn bedrijf ging tot dan toe vrij organisch. Her en der waren er groeipijnen en soms T-splitsingen waarop ik links- of rechtsaf sloeg. Ik werd geprikkeld door het voorstel om met behulp van Nathalie Sterk van Sterk Concepts mijn webdesignbureau door te lichten; om te kijken waar ik nu sta en waar ik heen wil.
Nathalie stelde verhelderende vragen, over mijn ‘ideale klant’, balans werk-prive en waar ik heen wil met mijn bedrijf. Nathalie is to the point en concreet in haar aanpak. Het was heel goed om alles eens met een frisse en kritische blik te bekijken. Na afloop kreeg ik overzicht van het gesprek met een aantal zaken waarmee ik direct aan de slag kon.
De voorzichtige vraag van Nathalie, of mijn logo nog wel van deze tijd was, was de aanzet tot een grote vernieuwing in mijn bedrijf. Van logo en huisstijl tot een compleet nieuwe website, ik nam alles onder handen. Sindsdien treed ik ook meer naar buiten (o.a. met blogs) en ben daarmee zichtbaarder geworden.
Nu een jaar later kreeg ik van Nathalie het aanbod voor een “Sterk Bakkie… to go”. Een soort herhaalrecept voor de APK. Een ideale manier om na een jaar de vinger aan de pols te houden en te kijken hoe het gaat en wat nog beter kan. De eerder gestelde doelen heb ik ruim behaald; voldoende nieuwe opdrachten, een heldere propositie waardoor ik mijn ‘ideale klant’ (de 40+ vrouwelijke ondernemer) aantrek en meer onderhoudscontracten voor WordPress-websites in portefeuille heb.
Natuurlijk is het fijn om tevreden terug te kijken, maar het is ook goed om vooruit te kijken en te onderzoeken waar nog verbeterpunten zitten. Met het “Sterk bakkie… to go” heeft Nathalie me weer even op scherp gezet en kan ik vooruit met de verdere ontwikkeling van mijn bedrijf. Wat mij betreft mag dit een jaarlijks terugkerend moment worden. Nathalie bedankt.