Ben ik in beeld? Over online zichtbaarheid

Sinds begin november publiceer ik iedere maandag een blog en deel deze vervolgens op Social Media. Nu vond ik schrijven sowieso al leuk om te doen, maar tot mijn verrassing heb ik ook iedere week weer inspiratie voor een nieuwe blog. Het zit in mijn systeem inmiddels. Soms nodigt een blog uit tot reacties, soms helemaal niet, maar wat het wel doet is dat het me zichtbaar maakt als ondernemer. Dat levert misschien niet direct een opdracht op, maar ik ben weer even ‘on top of mind’ bij degene die mijn post ziet. En… dan is het natuurlijk mooi dat men dan aan mij denkt als er iets moeten gebeuren met een WordPress-website.

Ik ben ik al heel wat jaren actief op Social Media, soms wat meer en soms wat minder. Daarbij ben ik vooral zakelijk zichtbaar. Het delen van prive-zaken beperk ik tot af en toe een post of reactie op Facebook of Twitter. Maar als ik dat een keer doe, dan wordt dat wel gewaardeerd. Het heeft dus wel nut om soms iets meer van jezelf te laten zien.

Ik zet Social Media vooral zakelijk in maar met een persoonlijke insteek. Daarbij ligt momenteel mijn focus op LinkedIn. Ook al is het zakelijk, mensen doen toch vooral zaken met mensen. Zichtbaar zijn en kennis delen geeft vertrouwen in jou als ondernemer. Vooral als zzp’er ben ik als persoon zichtbaar en aanspreekbaar. Dat is een voordeel ten opzichte van grotere bedrijven. Ik geef mijn eigen bedrijf letterlijk een gezicht.

En… ben jij ook in beeld?

Afbeelding van Susanne Jutzeler, suju-foto via Pixabay

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *