Dit klinkt wellicht wat oneerbiedig maar toen Bert Kok mij benaderde voor een website was ik wel lichtelijk verbaasd. Ik ken namelijk al twee heren die ‘Bert Kok’ heten, maar dit was een andere dan ik al kende. Bert Kok nummer 3 dus.
Op mijn fiets ging ik naar Bodegraven voor een kennismakingsmakingsgesprek met deze nieuwe Bert Kok, die business controller is. Hij wilde een kleine website. Zijn vrouw kon wel foto’s maken voor de website. Hij zou zelf de teksten schrijven en er was wel iets van een idee voor een logo. Ik kreeg de opdracht voor het bouwen van de website en zou aan de slag gaan met het aanwezige materiaal.
Op de vraag of ik voor hem dan een logo kon ontwerpen heb ik aangegeven dat grafische vormgeving een andere tak van sport is die ik graag overlaat aan specialisten. Daarop bracht ik hem in contact met Matthja Sterk. Matthja ontwerpt nooit zomaar een huisstijl, maar gaat zeer gedegen aan de slag met de positionering van het bedrijf van de opdrachtgever.
Op basis van deze positionering ontwierp zij een frisse huisstijl passend bij de opdrachtgever. Daarna stond de opdrachtgever ook open voor het inschakelen van een professionele fotograaf (Rikst Slingerland) en een tekstschrijver (Danielle Muit) om het verhaal duidelijk over te brengen.
Bij elkaar leverde dit prachtig materiaal op om de website te kunnen ontwerpen en bouwen. Voor mij als een webbouwer een cadeautje om met zo’n mooie huisstijl, professionele foto’s en teksten te kunnen werken en het resultaat is er dan ook naar.
Hiermee weet deze Bert Kok zich in ieder geval te onderscheiden van al zijn naamgenoten en zijn concullega’s.