Een goede vriendin, Ina Oosterlee, klopte bij mij aan voor een nieuwe website. Na een periode in het buitenland is zij sinds een half jaar weer gesetteld in Nederland. Ze heeft daarbij het plan opgevat om haar stoelmassages weer op pakken. Een goede reden om haar bedrijf ‘ZitZo stoelmassage’ stevig neer te zetten voor een vliegende herstart. Daarbij zal de focus liggen op het geven van stoelmassages bij bedrijven. Met bijna 20 jaar ervaring en een netwerk van zelfopgeleide masseurs kan zij eenmalige of terugkerende massagesessies verzorgen voor teams en medewerkers van bedrijven. Naast stoelmassages voor bedrijven geeft zij ook stoelmassages aan particulieren op locatie of bij de mensen thuis.
Netwerk benutten
Ina heeft in de loop der jaren een groot netwerk opgebouwd, online en via netwerkbijeenkomsten. De keuze is nu om zich met haar bedrijf vooral op LinkedIn te profileren omdat daar haar doelgroep te vinden is. Ze is tot nu toe nog niet heel actief geweest op LinkedIn, maar met meer dan 500 connecties is het zonde om dat potentieel niet te gebruiken. LinkedIn is natuurlijk geen Facebook, Twitter(X) of Instagram en vraagt een andere benadering. Het is nog nog even zoeken naar welke berichten je daar het beste kunt plaatsen, maar dat gaat vast goed komen.
Mijn aandeel
Naast de vormgeving en indeling van de website, heb ik me ook intensief beziggehouden met het herschrijven van de teksten zodat deze passen bij de gewenste uitstraling en de beoogde doelgroep van haar bedrijf. Dit doe ik normaal gesproken niet voor klanten. De meesten leveren zelf teksten aan of schakelen een tekstschrijver in. In dit geval ben ik veel verder gegaan en heb de opdrachtgever aan de hand genomen. Ik heb diverse suggesties gedaan die helpen om de site te laten werken voor haar. De site heeft o.a. de optie om proefsessies aan te vragen (voor bedrijven) en particulieren kunnen, na aanmelding voor de nieuwsbrief, korting te krijgen op een eerste behandeling.
Ina had nog een mailinglijst in Mailchimp, die hebben we overgezet naar een LaPosta-account. Ik heb voor haar een sjabloon gemaakt voor nieuwsbrieven en de eerste nieuwsbrief opgesteld. Komende week gaat deze verzonden worden naar meer dan 300 abonnees. Benieuwd naar hoe deze ontvangen gaat worden.
Stevige start
Gelukkig staat Ina open voor mijn suggesties zodat we hierdoor de meest optimale website hebben hebben kunnen zetten waarmee ZitZo stoelmassage zich stevig kan positioneren. Een aantal voormalige klanten hebben hen aanbevelingen al gedeeld, dat worden er vast nog wel meer. Bij deze wens ik Ina veel succes met de lancering van haar ‘nieuwe’ bedrijf. Dat je maar veel mooie opdrachten bij bedrijven mag krijgen en dat ZitZo mag groeien en bloeien. Het is je gegund.