Als het goed is, past je huisstijl en ook de bijbehorende huisstijlkleuren bij de uitstraling van je bedrijf. Als je bedrijf zich verder ontwikkelt, kan het zijn dat die kleuren toch minder goed passen. Je wilt wellicht een andere doelgroep bereiken. Dan is het goed als de gebruikte kleuren aansprekend zijn voor de betreffende klantengroep. Al is het natuurlijk soms lastig om het bestaande/ vertrouwde los te laten.
De opdrachtgever van de nieuwe WordPress-website voor Keywie, had wensen wat betreft het gebruik van de bestaande huisstijlkleuren. Het was niet perse de kleurcombinatie die ik zou kiezen, maar na overleg ging ik er mee aan de slag in mijn ontwerp. Bij het bekijken van het ontwerpvoorstel zag de opdrachtgever, die beelddenker is, het zelf ook. De kleurcombinatie matchte niet met de gewenste uitstraling van de site. De daarna gekozen kleurcombinatie maakte het verdere ontwerpproces een feestje. Ik bouwde uiteindelijk een website waar de opdrachtgever, maar ook ik als webbouwer zeer tevreden mee ben. En dat laatste is ook niet onbelangrijk.