Voor mensen met een bedrijf(spagina) die in de loop der jaren naam hebben opgebouwd op Facebook is stoppen met Facebook niet direct een optie. Dat zou ‘sociaal kapitaal’-vernietiging zijn.
Zelf beheer ik ook een aantal bedrijfspagina’s o.a. voor Zin In Webdesign, maar ook voor Vrouwennetwerk Rijnstreek en Lichtjes in het Donker. De pagina’s hebben ‘fans’ die goed te bereiken zijn met berichten die hen interesseren, ze zijn immers fan.
Ook zijn er een paar Facebookgroepen die voor mij zeer waardevol zijn omdat daar kennis gedeeld wordt over onderwerpen waar ik met mijn bedrijf mee te maken heb.
Uiteraard is het verstandig om kritisch te zijn wat je privé deelt op Facebook en dat je je realiseert dat Facebook data verzamelt om jou advertenties op maat te kunnen bieden (daar verdienen ze immers hun geld mee).
Dat Facebook echter een grote verantwoordelijkheid heeft om zorgvuldig met data om te gaan is nu duidelijker geworden dan ooit, zoals het voor alle bedrijven belangrijk is om daar zorgvuldig mee om te gaan. (De Privacywetgeving wordt niet voor niets aangescherpt).
Kortom (ik) blijf (kritisch)!